Tuesday, November 22, 2011

Diri Kita .. Perasan Tak??

Assalamualaikum,,

Selamat pagi semua ,, semalam ada match bola kat indon .. n Malaysia menang .. i'm sure mzti ramai hepi gegiler kan,,, bak kata nya org KAE EL~~ hehe,,anyway.. tahniah diucapkan kepada Harimau kerana dapat membaham dan mengoyakkan sekali lagi kulit Garuda .. tahniah ,, tahniah ,, tahniah .. 

n now,, minta kita semua perhatikan gambar ini .. jom terjah jap ..

lau xnmpk,, penyek mouse biar mampus .. hihi =]

Berikut ialah dialog bagi 2 situasi ini .. saya takut anda2 semua xnampak ..

Dialog Situasi 1 :
Pembaca Berita Lelaki : Kami hentikan berita kami untuk ..
Pembaca Berita Wanita : memberi lintas langsung perlawanan bola sepak!!

Dialog Situasi 2 :
Lelaki : Gempar satu dunia dengan satu eksiden yang mengerikan .. Kemalangan antara anak ayam dan semut.
Wanita : Ya, dan malangnya, anak ayam yang menaiki lori menggelupur tatkala melanggar semut kecil .. sobs3 T_T

Apa yang dapat konklusikan kartun ini??   

Bagi saya sendiri .. 
Kita sering meninggalkan suruhan Allah .. we always leave Allah behind .. n bnda2 keduniaan ni duk depan kita .. perasan tak?? Susah nk jumpa manusia yg sering igt Allah .. 
Tatkala masuk Isyak, nk laungkan azan cam Azan Maghrib sebentar pun xboleh .. tp, kalau ada bola yg berlangsung paling kurang 90 minit,, boleh pulak nk hentikan beritanya .. 

Allah berfirman dalam Al-Quran :

Yang bermaksud : Maka ingatlah kepada-Ku. Aku pun akan  ingat kepadamu. Bersyukurlah pada-Ku, dan janganlah kamu ingkar kepada-Ku ..

Sekadar peringatan kepada kita semua .. =] 




4 comments:

said...

tenkiu hadi ;)

Hadi Marosadee 히스 said...

sama2 ain ..

HikaruKotaro95 said...

dah penyek dah mouse....tapi tetap x nmpk tulisan kat gmbr...cmne 2????

Hadi Marosadee 히스 said...

wat jer gano2 pon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...